Företagsinformation
Innehållet i HemHotell.se webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Andri Group AB
Lövsångaregatan 2
254 50 Helsingborg
Sverige
E-postadress: kund@hemhotell.se
Organisationsnummer: 559176-6182
EU VAT: SE559176618201
Godkänd för F-skatt
Betalning och priser
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden utan förvarning. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Alla priser är i svenska kronor (SEK) inklusive svensk moms (VAT).
Vi erbjuder en Klarna Checkout betalningsmetod:
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
Leveranser
Villkor och kostnader för leverans anges alltid i kassan för varje leveransmetod.
Leverans inom Sverige: Vi erbjuder gratis frakt på beställningar över 500 kr till fraktbolagets ombud, förutsatt att leveransens storlek och vikt möjliggör detta leveranssätt*. Om beställningen ligger under 500 kr läggs en fraktavgift på 79 kr.
Leverans till andra EU -länder: Vi erbjuder gratis frakt på beställningar över 600 SEK till fraktbolagets ombud, förutsatt att leveransens storlek och vikt möjliggör detta leveranssätt*. Om beställningen ligger under 600 SEK läggs en fraktavgift på 99 kr. Tyvärr kan vi inte skicka bulk artiklar (som sängar) utanför Sverige just nu.
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller sms. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Leverans till ombud
Observera att ditt paket kommer ligga kvar hos ombudet i 14 dagar sedan kommer det att gå i retur till oss. Viktigt att tänka på: vi kommer då ta ut en avgift på 250 kr för outlöst paket.
Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vänligen kontakta oss via email för detaljer.
14 dagars öppet köp
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras omonterad, väl emballerad, oanvänd och i originalkartong.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
På grund av hygieniska skäl går det inte returnera kosmetiska produkter (tvål mm).
Returer skickas till:
Andri Group AB
Lövsångaregatan 2
254 50 Helsingborg
Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: privacy@hemhotell.se.